Vil du gerne være kongen af kunden? Ja, du hørte rigtig. I dette indlæg vil jeg komme ind på, hvordan du kan holde på din kunde, og derfor blive kongen af dem. “Og hvordan gør man så det?” tænker du nok, og det vi skal ind på her er naturligvis CRM.
CRM står for Customer Relationsship Management, og er som du nok ved, er kunderelationsstyringssystem. Det er her du bevarer din kunde ved, at bibeholde en relation. I et CRM system notere du alt ned fra, hvor mange penge din kunde ligger, til hvad der bliver brugt af tid på kunden, samt. sætter reminders, og notere ned hvad der er blevet snakket med kunden om. Hvordan sælger man? Man skaber tillid. Hvis du kan bruge et CRM system rigtigt, så vil du skabe tillid, og mere salg.
Kunderelationer startede helt tilbage til, da man startede handlen, men i dag da man i højere grad får flere kunder i øst og vest, både online og offline, så bliver man nødt til at kunne holde styr på den enkelte kunde, hvis man vil bibeholde dem. Derfor er CRM systemet det underliggende i, at du bliver konge over kunden. For hvis du ikke følger strømmen i, at kunne levere den bedst mulige service, så falder du af hesten, og den vil løbe fra dig.