Hvad er CRM
Costume Relationship Management, eller CRM er skabt til at gøre livet lettere for kontornusserne på de danske arbejdspladser. Og det er fantastisk. Det samler alle de excelark, mails og registrerings-tider som man ellers bruger på at sætte i hundrede forskellige systemer og huske hvilket ark, hvilken side eller hvilket link der nu hørte til hvad. Nu er det alt sammen samlet på én CRM, og detgør hverdagen lettere, mere overskuelig og sparer en fantastisk masse tid, når man ikke skal bruge 20 minutter på, at registrere hver anden time, når man er færdig med en ny opgave.
Fordele ved CRM
Vi har vores CRM fra formaet skyviewCRM og er enormt glade for de mange fordele der følger med og forenkler vores hverdage herinde.
Der er enormt mange fakta at have på plads når vi ringer ud til kunder og mulige kunder, og det nye CRM er perfekt til alle form for data. Både de data vi skal bruge, for at kunne udføre det arbejde vi laver for kunden, og så naturligvis de bløde fakta, som fx om kunden er til fodbold elkler golf, om vedkommende er gift eller har børn. Den slags fakta, det bare er rart som sælger at være vidende om, så han lettere kan starte en samtale, eller spørge høfligt ind til hvordan det går med (indsæt selv emne), når de ringer til samme kunde igen.
Alt bliver sat i system og gives en overordnet struktur, der gør alt mere overskueligt og hurtigt. Så ikke nok med at vi sparer tid – og dermed penge – på at finde ud af hvor vi slår alt op – vi sparer også tid på at skulle sidde at lede efter de rigtige steder at læse hvad. Nu hvor vi har det, er der mange af os, der slet ikke kan forstå at vi har kunne leve uden i et firma, der snart er over 13 år gammelt.