Er din virksomhed eller hjemmeside CO2 venlig?

Tænk over miljøetVi lever i en teknologisk verden, hvor der bruges mere energi end aldrig før. Det sætter vores klode på overarbejde, og de senere år er der dukket flere og flere eksempler og beviser op på, at vores klode lider overlast, i form af klimaforandringer. Det er et problem vi ikke kan løbe fra, og hvis vi skal tænke på vores efterkommere, bliver vi nød til at gøre noget ved problemet i fællesskab.

I sidste uge blev det årlige FN topmøde afholdt i New York, og her var klimaforandringer en del af dagsorden. Top mødet og emnet omkring klimaforandringer fik massiv medieopmærksomhed, da flere kendte celebs valgt at stille op og holde en tale. En af dem var skuespilleren Leonardo Decaprio, som holdte en meget imponerende tale, som hurtigt blev delt viralt, omkring på internet medier. Du kan se talen, ved at klikke her.

Hvordan kan din virksomhed blive mere miljøvenlig?

Uanset hvilken type virksomhed du driver, så vil der altid være mulighed for at skåne miljøet. Driver du en marketingsvirksomhed hvor der fx arbejdes fra kontor, så kan man tænke over at nedsætte energiforbrug, samt bruge genbrugsmaterialer, mm. Har du derimod en produktionsvirksomhed, så er det måske nærmere optimering af varmepumper, produktionen og brug af alternativ energi som man bør have fokus på.

Driver du en hjemmeside online, webshop eller andet – så kan du rent faktisk også gøre en forskel. Fx kan man vælge at støtte op omkring CO2 neutralt, som er et projekt som samler penge ind baseret på den trafik man får til sin hjemmeside. Pengene går til at støtte op omkring alternative energiprojekter, som fx vindenergi, mm.

Pointen: der vil altid være mulighed for at være mere miljøvenlig, uanset hvilken type virksomhed du måtte drive. Det er også vigtigt at virksomhederne konstant følger med i udviklingen indenfor teknologi, som vil kunne skabe besparelser.

Forbrugerne bør stille højere krav

Som private forbrugere, bør vi også stille højere krav til virksomhederne. Det betyder at vi støtter op omkring de virksomheder som virkelig gør en forskel for at skåne miljøet, og ikke støtter fx kinesiske virksomheder som intet hensyn tager.

At skåne miljøet vil i nogle tilfælde kræve højere priser, men dette bør ikke være en forhindring, hvis vi sammen i fællesskab skal gøre noget ved problemet.

Bookmark permalink.

Lukket for kommentarer